Praktiske øvelser

Et urettferdig klasserom

Denne øvelsen har som hensikt å setje elevar i ein urettferdig situasjon. Hensikta er å få dei til å tenke over sine moglegheiter, rettar og å engasjere

20 min

Eitt papirark til kvar av elevane og ei søppelbøtte

Dette gjer du

  1. La alle elevane sitje på sin eigen plass i klasserommet og be alle krølle papiret.
  2. Når du som leiar av visualiseringsleiken tel til tre skal alle kaste samtidig og prøve å treffe søppelbøtta. Det som då vil skje er at dei som er bakarst har vanskar med å treffe bøtta, og dei som sit fremst kjem til å klare å treffe den utan vanskar.

Dette er ein enkel måte å få eleven til å kjenne urettferd i praksis.

Refleksjon

Korleis kjennast dette? Synes nokon av dei har blitt urettferdig behandla?

Alle i dette klasserommet er ungdommar som på mange måtar er like. Det same gjeld alle ungdommar i heile verda. Men dykk frå bakarste rad representerer kanskje ungdommar i DR Kongo, Palestina, eller ungdommar i Nigeria. Ungdommar frå heile verda har ikkje like moglegheiter som deg om meg, men vi er likevel like mykje verdt, vi har like mykje å seie, og vi er alle ein ressurs for ei meir rettferdig verd og eit betre samfunn, men likevel blir mange ungdommar i verda sette til side, og det er urettferdig.

Vi bruker ulike verktøy som informasjonskapsler, for å samle inn data om hvordan besøkende samhandler med nettstedet vårt. Ved å klikke på Godta, godtar du bruken av disse verktøyene.

Les mer